امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۶۷۱ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۱۹

قیمت دلار پس از رسیدن به کانال 34 هزار تومان به مرور کاهش یافت. قیمت دلار در صرافی ملی ایران امروز چند؟. آیا در سال 1401 قیمت دلار به زیر 20هزار تومان خواهد رسید؟ علت کاهش قیمت دلار چیست؟. آیا ریزش قیمت دلار ادامه خواهد داشت؟.

به گزارش جام جم انلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (یکم تیر ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۶۷۱ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۵۶ تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلار آمریکا 27.671 
یورو 

28.656

پوند انگلیس 39.558
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.835
دینار عراق  22
روبل روسیه 565

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی ۳۱ خرداد

قیمت فروش دلار آمریکا امروز در صرافی بانک ملی ایران در مقایسه با نرخ اعلام شده در روز گذشته، ۲۷,۶۷۱ (بیست و هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک تومان) اعلام شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۷,۳۹۶ (بیست و هفت هزار و سیصد و نود و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۶۷۱ (بیست و هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۸,۳۷۰ (بیست و هشت هزار و سیصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو ۲۸,۶۵۶ (بیست و هشت هزار و ششصد و پنجاه و شش تومان) است.

نسخه جدید برای کاهش قیمت دلار

نرخ دلار دیروز از یک محدوده حساس پایین آمد. عده ای از معامله گران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار امروز رشد نکند. فضا برای قیمت دلار محدود خواهد شد و به تبع آن احتمال عقب نشینی در بازار ارز تهران تقویت خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران روز گذشته با نسخه جدید بازار ساز برای درمان و کاهش قیمت دلار روبرو شد. روز گذشته سامانه بازار متشکل در اطلاعیه‌ای از دو عنوان جدید «دلار صادراتی» و «یورو صادراتی» رونمایی کرد.

فضا برای قیمت دلار محدود خواهد شد؟

نرخ دلار دیروز از یک محدوده حساس پایین آمد. عده ای از معامله گران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار امروز رشد نکند. فضا برای قیمت دلار محدود خواهد شد و به تبع آن احتمال عقب نشینی در بازار ارز تهران تقویت خواهد شد.

روند آرام کاهش قیمت دلار

البته بررسی هسته مرکزی بازار نشان می دهد روند کاهشی دلار برخلاف روند‌های افزایشی با سرعت آهسته‌تر صورت می‌پذیرد و به نوعی می‌توان گفت که دلار با احتیاط در حال کاهش قیمت است.

قیمت دلار رسمی دیروز بالا رفت. به عقیده برخی از کارشناسان بازار ارز افزایش قیمت دلار در سامانه‌های رسمی فروش ارز می‌تواند ناشی از تلاش‌های نهاد بازار‌ساز در جهت کاهش شکاف قیمتی میان نرخ‌های رسمی و نرخ‌های آزاد باشد.

به باور عده ای از فعالان بازار،؛ بازارساز صرفا با مکانیسم تزریق عرضه نمی تواند نرخ ارز را برای بلند مدت کنترل کند. برخی معامله گران با اشاره به همین نکته عنوان می کنند که منتظر عقب نشینی بازار و برگشت به معاملات هستند.این دسته از معامله گران معتقدند که کاهش قیمت ها کوتاه مدت است و معامله گران به دنبال آماده شدن خرید در سطوح پایین تر هستند.

پیش‌ بینی قیمت دلار

به گزارش تجارت ‌نیوز، دولت طرح حذف ارز ترجیحی را که در سال‌های اخیر به دلار ۴۲۰۰ تومانی معروف شده بود، از نیمه‌های اردیبهشت سال جاری کلید زد. در نتیجه این طرح، قیمت کالاهای اساسی افزایش یافت و ۹ دهک از جامعه مشمول دریافت یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی شدند. اما آیا اجرای این طرح بر قیمت دلار نیز اثر می‌گذارد؟

حجت قندی، اقتصاددان در گفتگو با تجارت نیوز تاکید می‌کند پاسخ این پرسش به سوال دیگری بستگی دارد؛ دولت، منابع لازم را برای تخصیص ارز ترجیحی از چه طریقی تامین می‌کرده است؟

او معتقد است: تکلیف و آثار طرح دولت، هنوز چندان مشخص نیست. از سوی دیگر، برخی سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی همچون مذاکرات وین و رشد نقدینگی نیز بر بازار اثر می‌گذارند.

قندی البته تاکید می‌کند: در شرایط تورمی، رشد تدریجی نرخ ارز از تثبیت آن بهتر است.

آخرین قیمت دلار تا پیش از ۳۰ خردادماه

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۲۷۰,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۳۹.۴۷ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۵۳,۹۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۳,۵۴۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۴,۴۶۶ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۶,۴۲۵ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۷,۱۹۰ ریال رسید.

قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد!؟

به تازگی دولت نرخ جدیدی را برای تسعیر ارز در سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است که بر مبنای آن نرخ یورو ۲۲ هزار تومان و برای دلار ۲۰ هزار تومان خواهد بود؛ این مساله می تواند به معنای کاهش بیشتر قیمت ارز در بازار پس از توافق برجام باشد.

به گزارش موج، با توجه به اینکه وزیر امور خارجه در دیدار اسفند ماه خود با همتای ایران خبر داده است که آمریکا تضمین های لازم را داده که بعد از توافق برجام همکاری روسیه و ایران تحت تاثیر تحریم های ناشی از حمله روسیه به اوکراین نخواهد بود، به نظر می رسد که توافق برجام ممکن است بسیار محتمل باشد و این موضوع می تواند چشم انداز نزولی را برای نرخ ارز در ایران ترسیم کند، پیش از این بسیاری از فعالان اقتصادی با توجه به اینکه دولت در بودجه ۱۴۰۱ نرخ تسعیر ارز را ۲۳ هزار تومان تعیین کرده بود پیش بینی می کردند نرخ دلار در ایران بعد از توافق برجام به محدود ۲۴ هزار تومان کاهش پیدا کند.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | جدول قیمت دلار

به تازگی دولت نرخ جدیدی را برای تسعیر ارز در سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است که بر مبنای آن نرخ یورو ۲۲ هزار تومان و برای دلار ۲۰ هزار تومان خواهد بود؛ این مساله می تواند به معنای کاهش بیشتر قیمت ارز در بازار پس از توافق برجام باشد، اما این مساله تحت تاثیر سیاست های کلان اقتصادی کشور خواهد بود، زیرا برخی از مسئولان اقتصادی با توجه به اینکه نرخ ارز ترجیحی برای برخی کالاها در سال ۱۴۰۱ حذف می شود تمایل دارند که قیمت ارز را تک نرخی کنند یا حداقل فاصله بازار آزاد و ارز دولتی را به حداقل برسانند.

از این رو می توان گفت که اگر دولت در سیاست گذاری خود طبق برنامه پیش برود و قیمت ارز دولتی را به محدوده ای ۲۰ هزار تومان برساند قطعا قیمت ارز تک نرخی خواهد شد و از این طریق سود بازار آزاد برای دلال ها هم به حداقل می رسد زیرا در شرایط کنونی ایران بیش از ۱۷ میلیارد دلار منابع بلوکه شده دارد و بعد از برجام آزاد می شوند که بخشی از این منابع قرار است به صورت کالا وارد کشور شوند و بخش دیگری از آن به صورت نقدی به بازار تزریق می شود.

حالا با در نظر گرفتن این سناریو اگر دولت بخش عمده ای از ارز را در سال آینده به بازار تزریق کند شاهد یک افت حداقل ۲۰ درصدی دلار خواهیم بود اما اگر به صورت تدریجی این ارزها به بازار آزاد تزریق شوند و واردات کالاهایی همچون خودرو و لوازم خانگی هم آزاد شوند، بخشی از این ارز به کالا تبدیل می شود و از این طریق روند نزولی قیمت دلار در ایران را کند می کند و احتمال دارد در یک بازه زمانی چند ماه قیمت دلار در ایران به محدوده ۲۰ هزار تومان برسد.

در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۰ قیمت ارز بعد از اینکه یک افت داشت و وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده بود دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان برگشت؛ این در حالی بود که وضعیت برابری ارز سایر کشورها در مقابل دلار در حال تقویت بود. بر همین مبنا باید قیمت دلار در ایران هم روندی صعودی پیش می گرفت، اما به نظر می رسد این مساله تحت تاثیر افزایش تقاضا برای ارز در کشور بود که توسط مسافران خارج از کشور به وجود آمده بود و از طرف دیگر به نظر می رسد گروه های که حجم عظیمی از ارز در اختیار دارند پیش از قطعی شدن توافق به دنبال عرضه دلارهای خود با قیمت های بالاتر هستند به همین دلیل اجازه افت بیشتر دلار در سال ۱۴۰۰ را نداده اند و احتمالا در سال ۱۴۰۱ این روندی نزولی دلار کلید خواهد خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها